За останні кілька років виробники автомобілів інвестували значні кошти в розробку сенсорних мультимедійних дисплеїв, які замінюють традиційні кнопки та ручки. Сьогодні, однак, стає все більш очевидним, що ці технологічні інновації не завжди призводять до покращення користувацького досвіду. Деякі виробники починають усвідомлювати обмеження такого підходу і повертаються до використання фізичних кнопок у своїх моделях.
Проблемні аспекти сенсорних екранів
Сенсорні екрани, хоч і виглядають сучасно та вражаюче, часто виявляються проблематичними у повсякденному використанні. По-перше, вони вимагають від водія тримати погляд на екрані, що відволікає і може призвести до небезпечних ситуацій на дорозі. Фізичні кнопки дозволяють інтуїтивно керувати функціями автомобіля, не відволікаючись від дороги.
По-друге, сенсорні екрани можуть бути непрактичними в складних умовах. При яскравому сонячному світлі дисплеї часто не читаються, а взимку керувати екраном в рукавичках може бути неможливо. У таких випадках традиційні кнопки і ручки працюють набагато краще, оскільки вони більш доступні та не залежать від зовнішніх умов.
Думки експертів та результати досліджень
З боку експертів лунає все більше критики. Доктор Девід Стрейер з Університету штату Юта, фахівець з відволікання уваги водіїв, зазначає: «Сенсорні екрани в автомобілях призводять до значної втрати концентрації уваги. Водії витрачають до декількох секунд на роботу з меню, що може мати трагічні наслідки».
Дослідження, опубліковане в статті «Візуальні та когнітивні вимоги CarPlay, Android Auto та п'яти нативних інформаційно-розважальних систем», підтверджує ці побоювання. Результати показують, що системи Apple CarPlay і Android Auto створюють помірний рівень когнітивного навантаження, але вбудовані інформаційно-розважальні системи автовиробників набагато більш вимогливі до водія. Дослідники зазначають, що навіть помірне когнітивне навантаження може впливати на безпеку водіння, що посилює аргументацію на користь спрощення інтерфейсів і повернення фізичних кнопок.
Повернення до традиційних кнопок
Однак позитивні зміни очевидні. Наприклад, у своїх останніх моделях Hyundai вирішив відновити фізичні ручки та кнопки для керування ключовими функціями, такими як кондиціонер та аудіосистема. Про подібний крок оголосила і компанія Mazda, відома своїм акцентом на простоті та ергономіці. Volkswagen також оголосив, що майбутні моделі, такі як Passat нового покоління, поєднуватимуть сенсорні функції з фізичним керуванням, щоб відповідати очікуванням водіїв. Своєю чергою Tesla Y нового покоління буде оснащена традиційним важелем поворотників.
Деякі виробники йдуть ще далі, тестуючи інноваційні рішення. BMW, наприклад, представила систему жестів, яка дозволяє керувати вибраними функціями, не торкаючись екрану, що може являти собою компроміс між сучасністю та ергономічністю.
Хоча сенсорні екрани можуть вражати своєю функціональністю і сучасним дизайном, їх домінування в салонах автомобілів стає все більш суперечливим. Повернення до традиційних кнопок може стати ключем до того, щоб зробити автомобілі більш зручними та безпечнішими на дорозі.
__________________________________________
🚘Форум-Авто – якісні запчастини та професійна турбота про Ваш автомобіль.
🔧Наша адреса:
м.Чернівці, вул.Руська, 211а
☎️ Сервісу:
0504340909
0503780030
☎️ Продаж запчастин:
0504341211
0504344114