Перші симптоми пошкодження турбокомпресора

Всупереч поширеній думці, турбокомпресор є дуже міцним пристроєм. Незважаючи на роботу при неймовірних температурах та робочих швидкостях, він здатен працювати тривалий час. Як і сам двигун, турбокомпресор потребує догляду та певних запобіжних заходів під час використання, щоб досягти максимально тривалого терміну експлуатації.

Якщо ми не будемо дотримуватися основних принципів поведінки, таких як:

  • не переходити на високі обороти відразу після запуску двигуна,
  • залишати двигун увімкненим на деякий час після зупинки, щоб охолодити турбокомпресор,
  • проводити регулярні та планові заміни оливи, виходячи з розуміння того, в якому середовищі працює турбокомпресор,

то ми доволі швидко почнемо помічати тривожні симптоми, що повідомляють про пошкодження агрегату.

Одна з перших ознак пошкодження турбокомпресора – помітне зниження потужності двигуна. Ви можете відчути, що машина не розганяється так швидко, як раніше (це пояснюються тим, що турбіна не дає нарощувати енергію в межах приблизно 1000-1500 обертів на хвилину) або не досягає максимальної швидкості так швидко, як має бути. Це може бути викликано, наприклад, пошкодженням обертових частин турбокомпресора або негерметичністю між турбіною і впускним колектором. Падіння потужності часто супроводжується, крім запалення індикатора "Check Engine", тривожними шумами та вібраціями двигуна.

Всі турбокомпресори генерують певний рівень шуму ("свист"), який більшість людей навіть не помічає. Однак, коли цей звук стає гучнішим, помітнішим або змінюється будь-яким чином, він може бути симптомом багатьох різних проблем, таких як:

  • пошкодження колеса компресора в результаті потрапляння сторонніх предметів,
  • невідповідна робота елементів турбокомпресора,
  • несправність інтеркулера або витоки в системі забору повітря або оливи,
  • пропускання вихлопних газів через прокладку випускного колектора турбокомпресора.

Ще одна легко помітна несправність турбокомпресора – це нетиповий колір вихлопних газів, і за цією ознакою можна заздалегідь визначити тип несправності. І синій, і чорний дим можуть вказувати на несправність або збій в роботі турбіни.

Чорні вихлопні гази означають занадто багату паливну суміш, що у випадку пошкодженого турбокомпресора може означати, що занадто мало повітря подається в камеру згоряння і паливо повністю не спалюється. Іншими причинами чорного диму є також пошкоджені або зношені форсунки або пошкодження системи рециркуляції вихлопних газів (EGR).

Сині вихлопні гази означають, що моторна олива почала згорати, що у випадку пошкодженого турбокомпресора означає, що система компресії працює некоректно, і олива потрапляє в камеру згоряння через інтеркулер. Іншою причиною появи синього диму може бути потрапляння оливи через зношені або пошкоджені ущільнення клапанів.

Ще один симптом, який може вказувати на пошкодження турбіни – занадто висока втрата моторної оливи. Найпоширенішими симптомами несправності турбокомпресора, пов’язаної зі значними втратами оливи, є: сліди оливи у впускних та / або випускних патрубках, які свідчать про надмірний знос ущільнювальних кілець, що надалі проявляється сильним димом з вихлопної труби. Олива проникає через пошкоджені ущільнювачі у впускну та / або випускну систему. В крайньому випадку, коли витік дуже великий і значна кількість оливи потрапляє через інтеркулер до циліндрів, це може призвести до її неконтрольованого згоряння та збоїв у роботі двигуна.

Коли відомо, що турбокомпресор не можна відремонтувати?
У наш час із постійно зростаючою кількістю двигунів з турбонаддувом зростає також кількість запасних частин до турбокомпресорів та наявність необхідної технології для їх ремонту. Хоча виробники оригінального обладнання все ще говорять, що турбокомпресори, наприклад, із змінною геометрією, не слід ремонтувати, а замінити на новий агрегат, кількість СТО, які пропонують таку послугу, продовжує зростати. Це пов'язано, між іншим, з великою доступністю запасних частин (хоча вони часто є деталями невідомого походження та низької якості), а також поступовою появою в автосервісах спеціалізованих машин для налаштування механізму змінної геометрії. Тож ситуація, коли турбокомпресор неможливо відремонтувати, може насправді виникнути, коли запасних частин для даного агрегату не вистачає, що зараз буває досить рідко. Зрештою, клієнт завжди правий і тому отримає те, що хоче.

Вчасно обслуговуйте Ваш автомобіль на Форум-Авто і Ваш автомобіль віддячить Вам тривалою експлуатацією без проблем.. А якщо турбокомпресор на Вашому автомобілі потребує ремонту або заміни - ми готові допомогти Вам і провести всі необхідні роботи, а якісні запчастини Ви завжди можете придбати на https://forumauto.parts/

_______________________________________
⁣⁣🚘Форум-Авто – якісні запчастини і професійна турбота про Ваш автомобіль.
⁣⁣🔧Наша адреса: м.Чернівці, вул.Руська, 211а
⁣⁣☎️ Сервіс:
⁣⁣0504340909
⁣⁣0503780030
⁣⁣☎️ Продаж запчастин:
⁣⁣0504341211
⁣⁣0504344114